Novinky zo školstva….)

18. augusta 2010, luboslukac, Nezaradené

Na úvod „malá citácia“ z dnešného vydania nemenovaného denníka: „Žiaci základných a stredných škôl by v budúcnosti nemali dostávať polročné vysvedčenie. Tradičné vysvedčenie na špeciálnom tlačive by malo nahradiť písomné hodnotenie. Vysvedčenie na pol roka dostanú len tí školáci, ktorí oň požiadajú“. A keď už máme humornú chvíľku za sebou, môžem pokračovať ďalej… .

K téme vysvedčenia sa vyjadrovať nebudem, pretože dúfam, že poslanci pochopia v „pléne“, že daný návrh je nezmysel… . Ďalším návrhom je zavedenie ANJ od 1. ročníka ZŠ. Už som sa vyjadril v jednom z mojich blogov, že som ZA a taktiež som dostatočne pomenoval dôvody môjho súhlasu, apropo sám učím ANJ na základnej škole. Mám len jednu otázku… Na Slovensku sa realizuje /s pomocou eurofondov/ “ tzv. národný projekt Vzdelávania učiteľov základných škôl v oblasti cudzích jazykov – kvalifikovaní učitelia 1. st. ZŠ – konkrétne v oblasti štúdia ANJ (tomu rozumiem a schvaľujem, aj keď je diskutabilné či toto štúdium je relevantné voči štúdiu cudzieho jazyka na vysokých školách), ostatné ako štúdium jazykov francúzsky, taliansky, ruský, nemecký, španielsky – tu sa mi rozum zastavuje. Kde využijú štúdium a kvalifikáciu týchto jazykov učitelia 1. st. ZŠ, ak má byť povinný ANJ? Môžno je to snaha MŠ SR a Statpedu o to, aby si učitelia mohli nájsť prácu aj v zahraničí keď už budú ovládať spomínanú cudziu reč…)